Thursday, December 6, 2012

iPhone 5 Di luncurkan Di Korea Selatan Jumaat Ini Serta Di 50 Buah Negara

iPhone 5 Dilancar Di Korea Selatan Jumaat Ini

Setelah sekian lama menunggu akhirnya Apple pada 3 Disember yang lepas telah mengeluarkan kenyataan media di dalam laman web mereka bahawa akan membekalkan telefon pintar iPhone 5 di Korea Selatan pada hari Jumaat serta di lebih 50 buah negara seluruh dunia. Buat masa ini, iPhone 5 telah dilancarkan di 47 buah negara.
Apple telah melancarkan iPhone 5 secara rasmi pada 12 September yang lalu. Isu kelewatan penghantaran komponen iPhone dari rantaian syarikat pengeluar Apple dan permintaan tinggi dari pengguna menyebabkan pelancaran iPhone 5 lewat dilancarkan di negara-negara lain termasuk Malaysia iaitu lebih kurang 3 bulan dari tarikh pelancaran di peringkat global.

iPhone 5 akan dilancarkan di Malaysia pada 14 Disember
Disini kami senaraikan iPhone 5 yang bakal berada di  beberapa negara :
 December 7: South Korea
December 14: Albania, Antigua and Barbuda, Armenia, Bahamas, Bahrain, Bolivia, Brazil, Chile, China, Costa Rica, Cyprus, Ecuador, Grenada, Indonesia, Israel, Jamaica, Jordan, Kuwait, Macedonia, Malaysia, Moldova, Montenegro, Panama, Paraguay, Philippines, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Taiwan, Turkey, United Arab Emirates and Venezuela.
December 21: Barbados, Botswana, Cameroon, Central African Republic, Egypt, Guinea, Ivory Coast, Kenya, Madagascar, Mali, Mauritius, Morocco, Niger, Senegal, St. Kitts, St. Lucia, St.Vincent & the Grenadines, Tunisia, Uganda and Vietnam.
Bagi Malaysia, seperti yang kami laporkan sebelum ini, iPhone 5 akan dilancarkan pada 14 Disember 2012 (Jumaat)

0 comments:

Post a Comment